Zobacz temat
Strona 1 z 2: 12
|
Launcher Dyskusja
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 16:49
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Cześć! Pewnie nie wszyscy mnie kojarzą, ponieważ nie udzielam się od dłuższego czasu w społeczności Cultures. Jestem współtwórcą i współwłaścicielem serwisu i społeczności CulturesNation.pl. Społeczność istnieje już około 10 lat, a ten serwis oficjalnie funkcjonuje od 30 września 2012 roku. Nawiązuję do tego, ponieważ od dłuższego czasu chodzi za mną pewien pomysł. Moim zdaniem rozwiązujący najważniejsze kwestie Culturesów. Jest to Launcher. Dla tych co nie wiedzą co to Launcher, to jest to program komputerowy wsparcia dla gier, narzędzi lub usług wieloplatformowych. Launcherem jest Steam, Origin, Uplay czy Epic Launcher. Po co, dlaczego i w jakim celu Launcher jest ważnym instrumentem w naszej grze? Launcher będzie miał za zadanie rozwiązać problem z: - synchronizowaniem gry z serwerem CulturesNation. Oznacza to, że nie będziesz miał już problemów z różną wersją map, źle wgranymi modami, lub jako użytkownik nie będziesz musiał szukać poradników jak wgrać mapę, moda lub tekstury. Podzielimy foldery i nadamy im odpowiednie powiązania, po to żeby każdy mógł zmieniać preferencje. Chcesz FrankMod? Zmieniasz na opcje FrankMod, chcesz CulturesNation Mod, ustawiasz w opcjach. Gra się synchronizuje i grasz! - prywatna sieć VLAN z serwerem w Warszawie. Hamachi, Evolve czy inne platformy nie będą już potrzebne. Wystarczy mieć serwer iii... własny sterownik karty sieciowej VLAN. Za pomocą takiego sterownika każdy użytkownik logujący się do Launchera trafi do wspólnej sieci VLAN. Oznacza to, że ktoś stawiający grę w Ósmym Cudzie Świata będzie widoczny dla wszystkich w Launcherze i będą mogli do niego dołączyć. Identycznie w przypadku gry, gdy oba komputery są obok siebie i w jednej sieci LAN. - Wszystkie części Culturesa w jednym miejscu z łatwym dostępem do wszystkich edytorów i wspólnej rozgrywki. - Powiadomienia kiedy ktoś szuka graczy wyskakujące innym zalogowanym na launcherze - Łatwość rozgrywki z graczami z innych krajów. Wystarczy wysłać im launcher, a kiedy chcesz z nimi zagrać trzeba zmienić język gry żeby nie było problemów z dołączeniem. Oczywiście bez czatów pisemnych i głosowych, od tego myślę, że wystarczy Discord. Launcher może zostać napisany w Node.js i Electron a karta sieciowa w PowerShellu. Natomiast nic za darmo. Są dwie opcje jakie widzę w tym momencie: - Mogę podpiąć CulturesNation pod swoją spółkę i sprzedać prawa (za darmo, prawnie i tak muszę je "sprzedać" do serwisu innej spółce (Terminated Games), która użyczy swojego launchera do gry. Jednakże są zainteresowani tylko w przypadku, gdy minimalny dochód od naszej strony będzie wynosił określoną kwotę. Myślę, że 5000 złotych miesięcznie by ich minimalnie satysfakcjonowało. To jest sporo pieniędzy, bo w przypadku 100 osób grających musieliby płacić 50 złotych subskrypcji miesięcznie. To naprawdę dużo kasy jak dla nas. - Sam napiszę taki launcher, natomiast na to też będę potrzebował jakiegoś budżetu miesięcznie, na pewno nie 5000 złotych, natomiast koszt opłacenia serwera VLAN oraz chmury Cultures do synchronizowania plików. (lepiej korzystać z chmury niż przepłacać za serwer z miejscem na dysku). Koszt może być dużo mniejszy bo zamykać się w 200-300 złotych miesięcznie, a jak ruszy mój projekt, który robię od prawie roku to nie będę nawet wymagał od Was żeby się dokładać na ten serwer. Kwestia napisania przeze mnie launchera ma kilka problemów. Nigdy nie pisałem karty sieciowej, a tym bardziej nic w powershellu, więc nie wiem jeszcze jak to zrobić. Do tego nie mam teraz za dużo czasu i pomysłu jak fajnie rozplanować pliki i synchronizację. Rzucajcie pomysłami, wypowiedzcie się co o tym myślicie i jakie rozwiązanie według Was jest odpowiednie. Z poważaniem, Rafał Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
Joz |
Dodany dnia 27-03-2020 17:31
|
Główny administrator Punktów: 5971 Postów: 1318 Data rejestracji: 04.05.13 |
Ja rozwinę swoją wypowiedź z wczoraj. Uważam, że najważniejszą kwestią w Culturesie multiplayer są lagi i nieprzewidywalne błędy,errory i przede wszystkim spore opóźnienia w czasie reakcji żołnierzy jeżeli występuje ich większa ilość. Brak synchronizacji map, plików, był raczej mało ważny, a po wyjściu CnModa, gdzie, myślę że śmiało można powiedzieć większość zaczęła na nim grać multi, problem praktycznie przestał istnieć. Gra jak wiemy jest bardzo stara i obawiam się, że launcher może być niewystarczający aby naprawić rozgrywkę multiplayer. Nalezy zdać sobie pytanie: na ile taki launcher usprawni rozgrywkę? Będzie lepiej o 10-20%? Wtedy moim zdaniem nie warte zachodu. Wydatek takiej kasy (5k miesiecznie) w przypadku opcji pierwszej byłby zbyt dużym ryzykiem, dlatego lepszym rozwiazaniem jest abyś Ty go napisał. Z drugiej jednak strony, ile by to zajęło, rok, dwa? Ja sam jestem w stanie wyłożyć te 100-200 zł, ale jakbym miał tylko ja dać to co ci z takiej kasy. Powinni złozyc się wszyscy gracze multiplayer. Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
|
|
|
Steiner |
Dodany dnia 27-03-2020 17:40
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 273 Postów: 81 Data rejestracji: 23.09.15 |
Ja ze swojej strony mogę dorzucić wsparcie miesięczne do ukończenia projektu i pewnie kilka czy kilkadziesiąt osób się tak samo zrzuci, żeby ktoś z naszej ekipy się tego podiął. Samo 1000 zł byłoby bardzo ciężko zebrać na tyle osób, a co dopiero 5000 zł regularnie, nie ma takiej opcji, żeby to utrzymać. Najlepiej jeszcze ankietę zrobić, czy w przypadku podjęcia się pracy, kto by się złożył i ile by mógł w stanie dac. Wtedy będziemy widzieć czy chociaż z tego projektu może coś wyniknąć. Do tego kto jeszcze może pomóc |
|
|
Ares |
Dodany dnia 27-03-2020 17:42
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 4068 Postów: 1054 Data rejestracji: 28.03.13 |
Nom jozenkow w sumie dobrze mówi, ja mogę wrzucić też jakieś 200zł. Zawsze warto spróbować coś takiego zrobić, chociaż a propos gry to właśnie limit jednostek, czy żołnierze dostający wylewu są większym problemem niż serwery, bo gdy zbierze się parę osób z dobrym netem to i przez hamachi da się pograć parę godzin bez problemu (gdzie chociażby ostatnio na Krainie Herolda 2 ja jozenkow rvd i kubaw mieliśmy około trzy godzinną rozgrywkę (czasu realnego) bez żadnych ścinek czy tych podobnych rzeczy). Domyślam się lecz, że dużo łatwiej będzie naprawić ten problem niż pisać/naprawiać silnik gry co rozwiązałoby już większość problemów. Fajnie, że coś się dzieje i potencjalnie możemy naprawić część problemów culturesa. No i wypadałoby chyba powiedzieć ile by napisanie takiego launchera zajęło bo właśnie nie pamiętam czy wczoraj na discordzie o tym nie wspominałeś (bo chyba wszyscy są za tą drugą opcją). A no i żeby nie było to te usprawnienia też są fajne jak wszystkie culturesy w jednym miejscu itd. ale to już sprawa poboczna. Edytowane przez Ares dnia 27-03-2020 17:44 |
|
|
Steiner |
Dodany dnia 27-03-2020 17:43
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 273 Postów: 81 Data rejestracji: 23.09.15 |
Tak samo jestem ciekaw o ile to usprawni rozgrywkę, bo nawet w sieci lokalnej występowały problemy |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 17:47
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Ares napisał(a): . No i wypadałoby chyba powiedzieć ile by napisanie takiego launchera zajęło bo właśnie nie pamiętam czy wczoraj na discordzie o tym nie wspominałeś (bo chyba wszyscy są za tą drugą opcją). A no i żeby nie było to te usprawnienia też są fajne jak wszystkie culturesy w jednym miejscu itd. ale to już sprawa poboczna. Ciężko powiedzieć, ponieważ najpierw trzeba byłoby napisać kartę sieciową i postawić serwer, który by się z nią bezproblemowo łączył. Reszta to już formalność na zasadzie: robimy sieć lan i zaczynamy grać, jakieś synchronizacje, powiadomienia czy wygląd można zrobić później, ważne żeby dobrze się grało i łączyło. Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
Ares |
Dodany dnia 27-03-2020 17:47
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 4068 Postów: 1054 Data rejestracji: 28.03.13 |
ale liczysz to w tygodniach czy bardziej miesiącach? |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 17:47
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Steiner napisał(a): Tak samo jestem ciekaw o ile to usprawni rozgrywkę, bo nawet w sieci lokalnej występowały problemy Problemów silnika gry nie da się rozwiązać usprawniając połączenie sieciowe. Takich problemów i tych o których wspomniał wyżej Jozenkow nie da się bezpośrednio naprawić przez jakieś Launchery Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 17:48
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Gdybym skupił się tylko na launcherze możliwe, że taki temat zamknąłbym w 3 tygodniach włącznie z testowaniem. Zakładając, że karta sieciowa oczywiście zadziała przez te 3 tygodnie Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 17:53
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Jeżeli w taki sposób chcesz Jozenkow usprawnić grę jedynym wyjściem jest napisanie takiej gry od nowa. Usprawnienie tego silnika może Ci zająć dłużej, lub w ogóle się nie powieść, przez to, że jego najważniejsza rzecz jest skompilowana. Jak już się tak rozdrabniamy zróbmy grę... "Loki and Vikings" albo "Vikingcraft" (żeby nas nie pozwali za prawa) Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
Steiner |
Dodany dnia 27-03-2020 19:22
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 273 Postów: 81 Data rejestracji: 23.09.15 |
Problemów silnika gry nie da się rozwiązać usprawniając połączenie sieciowe. Takich problemów i tych o których wspomniał wyżej Jozenkow nie da się bezpośrednio naprawić przez jakieś Launchery Chodziło mi o połączenie sieciowe. Tak w ogóle odbiegając od tego też przydało się wyłuszczyć ten link do discorda na głównej żeby był widoczny, bo tam wszystko się dzieje, zresztą wczoraj o tym rozmawialiśmy. |
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 19:26
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Steiner napisał(a): Problemów silnika gry nie da się rozwiązać usprawniając połączenie sieciowe. Takich problemów i tych o których wspomniał wyżej Jozenkow nie da się bezpośrednio naprawić przez jakieś Launchery Chodziło mi o połączenie sieciowe. Tak w ogóle odbiegając od tego też przydało się wyłuszczyć ten link do discorda na głównej żeby był widoczny, bo tam wszystko się dzieje, zresztą wczoraj o tym rozmawialiśmy. Jak będę miał chwilę to poprawię rejestrację, żeby nie trzeba było akceptować kont, bo w ten sposób tracimy sporo użytkowników, którzy mogliby się udzielać i okey gdzieś wrzucę tego discorda. Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
Mikulus |
Dodany dnia 27-03-2020 19:36
|
Główny administrator Punktów: 940 Postów: 461 Data rejestracji: 30.07.16 |
ZbiRek napisał(a): Steiner napisał(a): Problemów silnika gry nie da się rozwiązać usprawniając połączenie sieciowe. Takich problemów i tych o których wspomniał wyżej Jozenkow nie da się bezpośrednio naprawić przez jakieś Launchery Chodziło mi o połączenie sieciowe. Tak w ogóle odbiegając od tego też przydało się wyłuszczyć ten link do discorda na głównej żeby był widoczny, bo tam wszystko się dzieje, zresztą wczoraj o tym rozmawialiśmy. Jak będę miał chwilę to poprawię rejestrację, żeby nie trzeba było akceptować kont, bo w ten sposób tracimy sporo użytkowników, którzy mogliby się udzielać i okey gdzieś wrzucę tego discorda. Najlepiej dodaj Captcha przy rejestracji, bo znowu możemy mieć plagę botów. Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
|
|
|
ZbiRek |
Dodany dnia 27-03-2020 20:53
|
Główny administrator Punktów: 2740 Postów: 1562 Data rejestracji: 17.09.12 |
Mikulus napisał(a): ZbiRek napisał(a): Steiner napisał(a): Problemów silnika gry nie da się rozwiązać usprawniając połączenie sieciowe. Takich problemów i tych o których wspomniał wyżej Jozenkow nie da się bezpośrednio naprawić przez jakieś Launchery Chodziło mi o połączenie sieciowe. Tak w ogóle odbiegając od tego też przydało się wyłuszczyć ten link do discorda na głównej żeby był widoczny, bo tam wszystko się dzieje, zresztą wczoraj o tym rozmawialiśmy. Jak będę miał chwilę to poprawię rejestrację, żeby nie trzeba było akceptować kont, bo w ten sposób tracimy sporo użytkowników, którzy mogliby się udzielać i okey gdzieś wrzucę tego discorda. Najlepiej dodaj Captcha przy rejestracji, bo znowu możemy mieć plagę botów. Tak zamierzam zrobić Moja agencja: https://mayam.pl
|
|
|
kubaw208 |
Dodany dnia 28-03-2020 16:11
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 3 Postów: 1 Data rejestracji: 28.02.20 |
Ja uważam że naprawić save'y w grze dla większej ilości osób to oszczędzi dużo nerwów - co z tego że wyrzuci gierkę jak można by ją wczytać. Oczywiście też uważam że takie rzeczy jak ilość jednostek jest bardzo denerwująca gdy gra się w 4 osoby (choć i przy mniejszej mapie da się zrobić limit...) i wymagałoby to poprawy ;/ Mam nadzieję na poznanie fajnych ludzi oraz na nauczeniu się czegoś nowego o Cultures. Mój discord jeśli ktoś chcę zagrać: kubaw208#3695
|
|
|
Steiner |
Dodany dnia 28-03-2020 20:01
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 273 Postów: 81 Data rejestracji: 23.09.15 |
Można też przesłać wszystkim link do tego tutaj na stronie lub na discordzie, wtedy odzew będzie większy |
|
|
AdamWladam |
Dodany dnia 01-04-2020 17:47
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 1441 Postów: 679 Data rejestracji: 28.09.14 |
Ważna jest odpowiednia kadra, trzeba określić potrzeby i przedsięwziąć osoby kompetentne do ich zaspokojenia. Taka dyskusja ma sens tylko jako źródło potencjalnych wykonawców, ludzi którzy będą mieli jakiekolwiek pojęcie na temat tej technologii. Słowem; w niczym tu nie pomogę. Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie Słońce i cebula podobne do siebie. Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone. |
|
|
Steiner |
Dodany dnia 05-04-2020 19:25
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 273 Postów: 81 Data rejestracji: 23.09.15 |
I na tym etapie launcher pozostanie |
|
|
Remik |
Dodany dnia 21-04-2020 23:01
|
Główny administrator Punktów: 2495 Postów: 550 Data rejestracji: 17.09.12 |
Nie znam się , ale się wypowiem Za 5 kafli miesięcznie to ja postawie to w miesiąc, tylko subskrypcje na rok poproszę Odnośnie VPN, a nie VLANa to są open source, np https://www.softether.org/ I można to szybciutko postawić i wbudować w launcher. Nie trzeba żadnych wirtualnych kart pisać. Mogę w tym pomóc. Odnośnie całości nie wiem czy gra warta świeczki skoro tych gier multi jak tyle co nic. Gdyby było chociaż tych graczy z 50 to można o czymś myśleć... ale niestety nie ma. Pozdrawiam Remik |
|
|
Steiner |
Dodany dnia 21-04-2020 23:22
|
Użytkownik Ostrzeżeń: 0 Punktów: 273 Postów: 81 Data rejestracji: 23.09.15 |
Gdyby ktoś zrobił launchera to może takich 20 osób aktywnych by się zebrało na grę, nadal to nie jest 50, ale zawsze coś, jeszcze do tego by można reklamować, gdzie to tylko możliwe. Ciężko teraz grać z chęcią Multi jak grasz 1h i wywala Cię bez możliwości wczytania. |
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |