Zobacz temat

 Drukuj temat
Citizens - Początek serii?
zkajo
Witajcie serdecznie. Wielu z was mnie zna jeszcze ze starego forum. Nie udzielam się może często, ale kiedy to robię, zawsze staram się wnieść coś do naszego forum. Kilka lat temu rzuciłem artykuł na temat tworzenia modeli 3D do gier video. Od tamtego czasu moje umiejętności i w grafice i w programowaniu poszły do góry.

Od jakiegoś czasu wraz ze starym znajomym pracowałem nad grą, która nazwą ochrzczona została dopiero wczoraj. "Citizens" jest grą na urządzenia mobilne typu "clicker", oraz z ogromnymi elementami strategii. Gracze rozwijają swoją wioskę, rekrutują wojska, oraz mogą zbudować cud świata... (jak myślicie, co było inspiracją tego ostatniego? Uśmiecha się ).

Po pierwsze, chciałem zaprezentować wam nasz projekt. Dlaczego? Ano dlatego, że chcemy by po czasie "Citizens" przerodziło się w coś więcej niż tylko grę mobilną. O ile port na PC jest też prawie gotowy, nasza gra pozostaje ciągle tylko dość prostym clickerem. Po czasie jednak, i wraz ze zdobytym doświadczeniem chcemy zrobić coś więcej... grę która czerpie inspiracje z serii Cultures oraz Settlers. Nie chcieliśmy rzucać się na głęboką wodę, i dlatego gra mobilna jest świetnym rozwiązaniem na sam początek.

Ale, ale, ja tutaj gadam, i gadam, a wy pewnie ciągle nie wiecie o co chodzi. No więc tak, po pierwsze, podam wam naszą stronę. KLIK!. Po drugie, dla tych leniwych (ekhm, to znaczy bardzo zajętych ludzi), wstawiam kilka screenów które znajdują się też na naszej stronie.

www.thecitizens.eu/wp-content/uploads/2017/07/image2-768x427.png


www.thecitizens.eu/wp-content/uploads/2017/07/image3.png


Gra będzie darmowa, a pieniądze chcemy zarobić na reklamach. Są one jednak nieinwazyjne, i zaprojektowane tak, by nie drażnić gracza. Ba, co więcej, nagradzają go za oglądanie ich. Dodatkowe fundusze chcemy zarobić na sprzedawaniu bardzo tanich stylów graficznych; czyli po prostu innych ras. Planowani są Rzymianie, Wikingowie i Saraceni. Gra zaprojektowana jest w taki sposób, by podmienianie graficznych elementów było bardzo proste.

Dzisiaj wieczorem podam linki do FB, i mam ogromną nadzieję że dacie nam like, jako że pomoże to nam roznieść wieści o projekcie.
Mam nadzieję że pomysł jak i projekt wam się spodoba. Nie jest to nic nierealistycznego, bo gra jest dość prosta, i większość elementów gameplay'owych jest już gotowe.

Będziemy organizować małego kickstartera na uzbieranie dodatkowych funduszy by przespieszyć produkcję. Spędziliśmy nad tym projektem wiele, wiele godzin, które inaczej poświęciłbym na dodatkowe godziny w pracy. W rezultacie mam mniej kasy, a niestety, nawet taka prosta gra trochę kosztuje. Fundusze zbierane będą między innymi na: utrzymanie strony i serwera do dzielenia się plikami między drużyną, zakup dodatkowych assetów takich jak dźwięki i muzyka by uprzyjemnić rozgrywkę. Do tej pory sam w projekt wrzuciłem jakieś 400 funtów, więc kickstarter pewnie będzie na drugie tyle. Oczywiście, nie prosimy nikogo z was o pieniądze; chcemy po prostu rozpromować projekt.

Dzięki za uwagę, i chętnie odpowiem na pytania. Co więcej, przyjmę ciekawe pomysły co do rozgrywki, a już niedługo pojawi się filmik pokazujący gameplay. Na stronie będzie też regularny blog, pokazujący kulisy naszej pracy nad projektem.

Trzymajcie się CulturesNation!


EDIT:
No i mamy tego linka do FB Uśmiecha się

www.thecitizens.eu/wp-content/uploads/2017/07/facebook.png


Edytowane przez zkajo dnia 11-07-2017 15:55
x1
 
Ares
WOW
 
bjarni
Polubione Puszcza oczko
x2
 
Ingvar
Konkurencja dla DeSand? Lol Lol Lol Lol

chinaboy963 (17.09.2012 - 24.07.2014)
Berserker_PL (24.07.2014 - 5.09.2016)
Ingvar (5.09.2016 - ?)
 
zkajo
Ingvar napisał(a):

Konkurencja dla DeSand? Lol Lol Lol :D


Nie, to zupełnie inne projekty. Pomyślałem jednak, że zainteresuje tym niektóre osoby z forum, bo naprawdę zależy mi na rewitalizacji gier typu Settlers czy Cultures, a sądzę, że nikt z branży się tym jednak w najbliższym czasie nie zajmie.

Poza tym, dodam że Citizens będzie grą zupełnie darmową, i już niedługo więcej info Uśmiecha się
x2
 
Maurycy
Możesz mi napisać trochę jak zacząć 2D RTS'a? Lol
 
zkajo
Assasmine napisał(a):

Możesz mi napisać trochę jak zacząć 2D RTS'a? :D


Hm... Citiznes jest na pewno czymś o wiele prostszym niż zwykły RTS, jako że to w dużej mierze po prostu clicker. Jednak z czasem za RTS chcemy się zabrać.

Pierwsze co to decyzja dotycząca silnika. Nie wiem jaką masz wiedze na temat programowania czy grafiki, ale niestety bez tego raczej ani rusz. Można się tego oczywiście nauczyć z biegiem czasu, ale nie jest to takie hop siup.

Do Citizens używamy Unity, które bardzo sobie chwalimy. Podchodząc do RTS zacząłbym od kontroli nad jednym ludzikiem, i dodawanie funkcji do postaci - jak np. rozkazy ataku, obrony itp. Potem stawianie budynków, oraz surowce. Wszystko należy robić w małych częściach, krok po kroku.
 
zkajo
Postanowiłem że wrzucę mały update! Gra prze do przodu, i jest już praktycznie gotowa. Teraz pozostaje szlif oraz usprawnienie różnych elementów by były one przyjemniejsze. Pozostanie także coś bardzo ważnego: balans.

W grze znajdziemy 6 typów budynków. Pierwszy, to budynki podstawowe. Znajdują się tutaj rzeczy takie jak chata wydobywacza gliny, drwal, kamieniołom czy myśliwy.

Następnym typem budynków są budynki dające nam jedzenie. Tutaj znajdziemy między innymi farmę pszenicy, sad, młyn czy piekarnię. Niektóre budynki wymagają podstawowych surowców. Np, piekarnia do produkcji chleba wymaga wody oraz mąki. Tą pierwszą pozyskujemy ze studni, tą drugą oczywiście z młynu.

Trzecim typem budynków są budynki przemysłowe. Te zajmują się głównie bardziej zaawansowaną konwersją. Np, z gliny robimy cegły, z drzewa deski, a z kamienia, kamienne bloki. Te potrzebne są do budowy wyższych poziomem budynków, oraz cudu świata.

image.prntscr.com/image/ykPNQ8tJQaOQsEcayV6NEw.png

Czwartym typem są budynki militarne, oraz produkujące broń. W grze mamy dostęp do czterech typów jednostek: Piechoty, Łuczników, Włóczników oraz Konnicy. Działają one na zasadzie kamień / papier / nożyce. Większość z tych jednostek wymaga specjalnego uzbrojenia dla jej klasy. Piechota nie będzie przecież walczyć łukami.

Piątym typem budynków są budynki specjalne. Wstawię wam tylko screena, ciekawe czy domyślicie się jakie będą miały mechaniki? Powiem tylko że trzy z tych budynków służą tylko do przechowywania specyficznych surowców.

image.prntscr.com/image/MI6o5lrRT12GZWR_T24ofA.png

Ostatnim typem budynków są kopalnie. Mamy tutaj kopalnie węgla, złota oraz żelaza. Jak niektóre pozostałe budynki, mogą one być tylko budowane w specjalnych miejscach.

Później porozmawiamy o mapie podbojów, nad którą obecnie pracuje!

image.prntscr.com/image/djc_Wq5RQba-hpv9qEoK3A.png
x4
 
Jozenkow
teraz to wygląda ciekawiej a co do gry to fajnie, podoba mi się taka grafika i wojskowy kalkulator jak najbardziej

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Maurycy
Zgłaszam się chętny do testów jak coś Puszcza oczko
 
Santor121
ciekawie się zapowiada

卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
 
AdamWladam
Wnieść coś do forum? A na co to komu?

Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
zkajo
adamwkladam napisał(a):

Wnieść coś do forum? A na co to komu?


Cóż, na forum mamy wiele osób zainteresowanych modowaniem, programowaniem czy Game Devem. Mam nadzieję że zainspiruje kilka osób czy podzielę się z nimi doświadczeniem. Druga sprawa jest taka że masa osób zna mnie tutaj od samego początku. Byłem jeszcze na cultures.dbv (chyba taka domena jak dobrze pamiętam), gdzie twórczość była często rozpowszechniana. Odróżnia mnie (miałbym nadzieję) jakość moich postów. Kiedy już coś wstawiam jest to często konkret, zamiast jednozdaniówka, czy czasem jednowyrazówka. Zboczenie z forów dla starych wyjadaczy (twierdza lotr się kłania). Kolejna sprawa, i najważniejsza: jestem starym wielbicielem culturesów i settlersów, i niestety takich gier już nie ma. Mam nadzieję że przez Citizens uzbieram fundusze i doświadczenie na kontynuowanie produkcji coraz większych i bardziej skomplikowanych gier, idących w kierunku rewitalizacji gier tego gatunku.

Oczywiście jest to też pewnego rodzaju reklama, nie ukrywam. Jest to jednak zrobione w sposób mam nadzieję służący jako źródełko małej, aczkolwiek konkretnej ilości wiedzy Game Devu. Jeśli szukasz jednak konkretnej, jednoliniowej odpowiedzi: sądzę że wnosi to więcej niż "Liczymy do 10000".

Czy tego chcesz czy nie, cultures umiera śmiercią naturalną. Graczy jest coraz mniej, i chociaż my, starzy wyjadacze tą grę lubimy, nie można się oszukiwać; gra z roku na rok staje się coraz mniej grywalna (w szczególności że można tak łatwo oszukiwać na multi). Oczywiście, i tak jestem zdania że zestarzała się bardzo, bardzo ładnie. Miałbym nadzieję że to forum ruszy trochę w nowych kierunkach, i sądzę że tego typu projekty mogłyby w tym pomóc. Lepsze to niż powolna i nieunikniona śmierć.
x1
 
SanTiago
zkajo napisał(a):

Czy tego chcesz czy nie, cultures umiera śmiercią naturalną. Graczy jest coraz mniej, i chociaż my, starzy wyjadacze tą grę lubimy, nie można się oszukiwać; gra z roku na rok staje się coraz mniej grywalna (w szczególności że można tak łatwo oszukiwać na multi). Oczywiście, i tak jestem zdania że zestarzała się bardzo, bardzo ładnie. Miałbym nadzieję że to forum ruszy trochę w nowych kierunkach, i sądzę że tego typu projekty mogłyby w tym pomóc. Lepsze to niż powolna i nieunikniona śmierć.


Tylko my, mapperzy, jakoś tę grę podtrzymujemy i że tak powiem, sztucznie wydłużamy jej życie. To jest identycznie jak z moddingiem. Gra podatna na modding żyje kilka lat dłużej. A może nawet kilkanaście.

Osobiście trzymam kciuki za projekt i mam nadzieję, że wszystko pójdzie jak trzeba, duchowy następca serii Cultures i The Settlers zawsze będzie miał własne miejsce w moim sercu. Uśmiecha się
Powodzenia Uśmiecha się
E

To ja, Cesarz, jakby ktoś nie wiedział Puszcza oczko
Gdzie jeszcze można mnie znaleźć?
Youtube
https://www.youtu...AKuS4lOBWA
TheModders
http://themodders...le;u=14807
World of Players
http://forum.worl...52-Germano
Forum Soulfire
http://soulfire.w...user=15991
Bractwo Spolszczenia
http://bractwospo...mp;uid=250
Forum TaleWorlds
https://forums.ta...on=profile
Jak chcesz mnie dodać na Steamie, śmiało:
https://steamcomm...055085219/
 
AdamWladam
YouTube Video

Gdyby się nie wyświetliło: https://www.youtu...Lcg5NFokKs

Słońce wtłacza moc życiodajną w ziemię
I ją zawija w złociste pierścienie
Słońce i cebula podobne do siebie.
Bo cebula ziemskim słońca jest wcieleniem

Jam jest cebula, jam słońce z ziemi zrodzone
Zapłaczcie gdy Me kręgi będą obnażone.
 
ZbiRek
Ja w sumie zastanawiałem się nad jakąś grą przeglądarkową, ale myślałem bardzo o szybkiej grze pisanej na Node serwerach i upublicznionej na przeglądarce na socket.io i expressie. 1 rozgrywka trwałaby około 30 minut, ale póki co nie mam czasu na startowanie takiego projektu

Moja agencja: https://mayam.pl
 
zkajo
Screenshot wioski z dzisiejszych testów, z większością dostępnych budynków.

image.prntscr.com/image/a8jj6NG3RU_2sL9iFe9lWA.png
x2
 
Mikulus
Ta głowa w rogu tego screena tak bardzo Minecrafta przypomina Kurde..

Bo oto ciemność okrywa ziemię i gesty mrok spowija ludy, a ponad tobą jaśnieje Pan, i Jego chwała jawi się nad tobą.
 
Web
Jozenkow
kiedy gra będzie dostępna

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
zkajo
Mikulus napisał(a):

Ta głowa w rogu tego screena tak bardzo Minecrafta przypomina -_-


To Avatar gracza. Jest to po prostu placeholder, ale styl najprawdopodobniej bardzo się od tego nie zmieni. Gracz może ustawiać włosy, kolor skóry, oczy, brodę oraz tło.

Jozenkow napisał(a):

kiedy gra będzie dostępna


Zostało nam jeszcze kilka szlifów, aczkolwiek wczesna wersja jest już co prawda grywalna. Zaznaczam że najpierw ukaże się ona tylko na Androida, i będzie w pełni darmowa. Stawiałbym że na koniec tego miesiąca, albo w następnym.
x2
 
Przejdź do forum: