Zobacz temat

 Drukuj temat
Amatorski Projekt Cultures
Jozenkow
gdybyś miał chociaż średnią wiedzę z kodowania wiedziałbyś że gra i jej mechanika to wiecej niż tylko narysowanie pola z sześcianów i postawienia na nim budynku

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Gavert
Kompletnie się zgodzę. Musiałem sobie zobrazować po macoszemu jak ma cokolwiek wyglądać. Ogólnie przedstawiłem to wszystko, bo chciałem uzyskać parę odpowiedzi. Oczywistym jest to, że konkretne rzeczy pokaże(jeśli w ogóle pokaże) za parę miesięcy. Jestem w pełni świadomy, że to nie jest takie proste.
 
Proszak
Tu chyba brakuje pierwszego posta?
 
Gavert
Usunąłem, bo ludzie chyba wolą konkrety, co bardzo rozumiem. Jeżeli jednak ktoś nadal chce linka do mojej wizji i pytań odnośnie projektu to proszę bardzo https://www.dropb...t.pdf?dl=0, jednak to nie jest nic gotowego, ani prototyp. W trakcie tworzenia mapy w unity chciałem was spytać co myślicie o systemie, który podałem w prezentacji, a nie oczywiste gadanie, że kodowanie to nie jest postawienie budynku na sześciokąty. Oczywiste było to, że jeszcze daleka droga, a samo pokazanie budynku było ułatwieniem w zobrazowaniu mojej myśli.

Edytowane przez Gavert dnia 17-12-2017 16:41
 
Jozenkow
doceniam twoje chęci i motywacje, ale tworzenie gry w pojedynkę możesz sobie odpuścić. w prawym gornym rogu strony masz opcję "szukaj" i wyszukaj sobie stare tematy odnośnie cultures 5 i co z tego wyszło

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Gavert
Wyjdzie czy nie, nie ma znaczenia. Co się nauczę podczas tego to będzie moje i może kiedy ktoś nam zaproponuje odświeżenie gry wtedy chętnie się przyłącze. Czas pokaże jak to zwykle bywa Uśmiecha się Przepraszam za zaśmiecanie ostatnio forum.

Edytowane przez Gavert dnia 17-12-2017 17:59
 
bjarni
Kolego, nie przepraszaj za zaśmiecanie forum bo tego nie robisz, a jedynie próbujesz wnieść coś na nie. Kolega Jozenkow uświadomił Cie tylko, że to bardzo ciężka sprawa, zwłaszcza jeżeli chodzi o nas. Puszcza oczko
 
Jozenkow
nie jestem twoim kolegom

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
bjarni
wiem cwelu że nie masz kolegów, ale napisałem tak żeby nie było Ci przykro
 
Jozenkow
jestem twoim przyjacielem

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
bjarni
co
 
SanTiago
Wikingów sto.

To ja, Cesarz, jakby ktoś nie wiedział Puszcza oczko
Gdzie jeszcze można mnie znaleźć?
Youtube
https://www.youtu...AKuS4lOBWA
TheModders
http://themodders...le;u=14807
World of Players
http://forum.worl...52-Germano
Forum Soulfire
http://soulfire.w...user=15991
Bractwo Spolszczenia
http://bractwospo...mp;uid=250
Forum TaleWorlds
https://forums.ta...on=profile
Jak chcesz mnie dodać na Steamie, śmiało:
https://steamcomm...055085219/
 
Gavert
Ogólnie zacznę od uczenia się pisania skryptów z poradników Unity. Powoli, ale jednak. Niestety dopiero za 20-30 dni będę mógł zacząć ponownie się uczyć . Co do grafiki i animacji to najgorszy problem gdyż każdy lubi grafikę czy to z Cultures 1 bądź 2 w tym ja, ale nie mam cholernego pojęcia jak znaleźć kogoś kto potrafi odtworzyć taką grafikę. W dodatku mapa jest w 3D a tekstury w 2D co trochę miesza w głowie przy tworzeniu.
Dziękuję za pomysł z Unreal engine mimo to podstaw się pouczę na Unity ze względu na popularność i ilość poradników, ale dopóki nie będę miał doświadczenia i wiedzy nie będę nikomu zawracał dupy o pomoc.
 
ZbiRek
Szybciej byłoby zrobienie gry przeglądarkowej Rozwalony Przynajmniej w moim przypadku. A Twój koncept to prawie prawda, ale jest używany wszędzie:
http://hexagor.io/

Moja agencja: https://mayam.pl
 
zkajo
Edit: Temat chyba RIP, nie sprawdziłem daty Lol

TNE napisał(a):

Myślę też, że wybrałeś do tego zły silnik. Jesteś osobą, która nie zna się na kodowaniu i zapewne na Unity. Unreal jest bardziej zaawansowany, ale jednak robił bym to na nim. Blueprinty zrobią ci całą robotę, a darmowe assety do tego silnika ją ułatwią.


Muszę się nie zgodzić. Unreal wygląda ładnie, i nadaje się do produkcji gier typu FPS czy TPS, ale nie jest to silnik tak wszechstronny. W ciągu kilku ostatnich lat, można było zaobserwować ogrom amatorów zaczynających właśnie od Unity. Powód jest prosty: silnik jest bardzo przystępny, i choć wymaga podstawowej wiedzy programowania, można go ogarnąć w kilka godzin bez większego problemu. Unreal wygrywa w grafice... ale Unity już powolu doczłapuje.

Co do projektu - owszem, nie jest to nic prostego, ale potraktuj to jako projekt do nauki. Jeśli interesuje cię nauka programowania, dam ci mały tip: wszystko rozdrabniaj na części pierwsze. Nie podchodź do tego z myślą "muszę zrobić grę" tylko "muszę sprawić by ta postać się poruszyła", "muszę sprawić by ten NPC zmienił kolor" itp itd. Wszystko działa najlepiej kiedy gry są modularne: zrobione z części samodzielnych które współgrają ze sobą. Jeśli potrzeba Ci pomocy czy porady, napisz, chętnie coś tam dopowiem, ale niestety nie mam czasu by coś większego tam robić Uśmiecha się Powodzonka!
x1
 
Leiwark
Ciekawy projekt. Szkoda że pewnie nie wyjdzie :/

i.imgur.com/4MytkTe.png
 
Przejdź do forum: