Zobacz temat

 Drukuj temat
Moje nowe mapy - potrzebna opinia
Boldir
[AKTUALIZACJA]

i.imgur.com/0A2Ptqr.jpg

Hej!
Pracuję teraz nad układem wiosek AI w trybie singleplayer, by było trochę ciekawiej niż w przypadku, gdy ma się te standardowe.
Być może będą one przyjemniejsze/bardziej satysfakcjonujące do zniszczenia. Uśmiecha się

Na ten moment mam mniej-więcej gotową wioskę w prawym dolnym rogu. Jest to główny "zły", który będzie atakował wioski z północy. Myślę, że te kilka domów powinno pozwolić na trochę szybsze zbieranie armii.

Na lewo od tego gracza będzie znajdować się wioska "skorumpowanych" druidów. Pokazuje język
Generalnie nastawieni do nas neutralnie lub wrogo, ale będzie można ich przekupić, co pozwoli na handel amuletami.

Z kolei nasz potencjalny sojusznik na północy zaoferuje nam handel podstawowymi materiałami, w tym metalami. Pozwoli to na dłuższą zabawę bez konieczności przekopania całej mapy za surowcami.

JakieÅ› uwagi?

-----
Wladca_Piersceni napisał(a):
Mam nadzieję że zapytałeś się o prawa autorskie. ;)

Errr... ten teges... Tak, tak... Wszystko w porzÄ…dku! Lol

... a jak nie to coś się załatwi...
 
Jozenkow
fajne podoba mi sie moja ocena:swietne Szczęśliwy

Wydobył mnie z dołu zagłady i z kałuży błota, a stopy moje postawił na skale i umocnił moje kroki
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej!
Miałem całkiem sporą przerwę, ale przez ostatnie kilka dni ponownie wróciłem do tematu projektowania mapy.

Postanowienie Noworoczne! Obiecałem sobie dokończyć to co zacząłem, ale nie było za łatwo. Przy każdej próbie, gdy siadałem przed długą ścianą tekstu ze zmiennymi, od razu spadała mi motywacja i nie potrafiłem tego porządnie ruszyć.

Muszę jednak przyznać, że wczoraj nastąpił mały przełom.

Zacząłem od eksperymentowania z lepszym edytorem, eksploracyjnie sprawdzając jego możliwości. Przy okazji wróciłem do swojej 2-giej mapy, a konkretnie projektowania misji.
Postanowiłem zacząć modyfikować wcześniej utworzone (w normalnym edytorze) zdarzenia po kolei, by tym razem spokojnie zrozumieć co się dzieje. Spisałem sobie też listę wywoływanych tekstów, by wiedzieć które ID należy do jakiego tekstu. Przydawała się też dokumentacja objaśniająca edytor i niektóre funkcje zdarzeń.
By nie tracić energii na wymyślanie tekstów, a bardziej skupić się na logice, zacząłem spisywać obok także kolejne zastępcze ID'ki dla tekstów, które utworzę później. Pomogło mi to nie wypadać z rytmu.
W kilka dni zrobiłem więcej niż przez ostatni miesiąc i czuję się z tym super. Pokazuje język

Z tematu kodowania pozostało mi jeszcze pomyśleć od jakiego wydarzenia uzależnić atakowanie wrogich wojsk, obrobić AI (kiedy atakować, kiedy bronić) i chyba mogę to w końcu "wydać". Trampolina
x1
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej!
Pewnie mało kto mnie tutaj już pamięta, ale powracam z zakurzonej piwnicy z kolejną mapą!

Trochę rzeczy po drodze się wydarzyło, a do tego za każdym razem gdy odhaczyłem coś z listy zadań do zrobienia do mapy, kolejne wskakiwały na to miejsce...

Ściągając zatem pajęczyny z archiwum przedstawiam Wam moją nową mapę:
Bitwa o Cztery Wzgórza.

Mam nadzieję, że się spodoba. Frank z mieczem

Szczerze, model mapy był już gotowy po 2-3 tygodniach od rozpoczęcia, ale gdy zacząłem pracę nad trybem 'special', nie było końca kolejnym wyzwaniom.
Trochę trwało zrozumienie i przetestowanie pewnych rzeczy, a następnie stworzenie dodatkowych narzędzi do szybkiej podmiany kodów (m.in. dla AI). Bardzo pomogła tutaj dokumentacja, chociaż musiałem ją po kilka razy tłumaczyć. Pokazuje język
Myślę jednak, że można mapę w końcu uznać za mniej-więcej zdatną do użytku i przejść do kolejnego projektu.

Do kolejnej mapy chcę podejść w trochę inny sposób.
Tym razem planujÄ™ coÅ› pokroju "kolonizacji" w wymiarach 1000x1000.
Wciąż jednak pracuję nad PCX'em. Na jego podstawie wygeneruję mapę i opublikuję jako wersję alpha, by zebrać ile się da informacji zwrotnej. Następnie będę uzupełniał ją o detale.

i.imgur.com/VEZzdf7.png

Lekko powyżej środka mapy - miejsce startowe;
Na północnym zachodzie - obóz Franków - bandytów. Co trochę wysyłają kilku "złoli" do atakowania losowego obszaru;
Zachodnie góry - kopalnie złota. Magazyn z możliwością wymiany na sztabki złota;
Wschodnie góry - kopalnie żelaza. Magazyn z możliwością wymiany na sztabki żelaza;
Południe mapy - Miasto rzeczne (m.in. monety) oraz wioska druidów na bagnach (amulety);

Jakie jest Wasze zdanie?
1000x1000 czy inny wymiar?
Ilu graczy ludzkich max? Planuję przynajmniej 2-3 AI jako dobrych i złych mieszkańców.
Zauważyłem, że niestety maksymalnie można mieć 1000 postaci i 400 budynków na wszystkich graczy dla danej mapy.

Edytowane przez Boldir dnia 14-01-2021 23:01
x1
 
Ares
nie no jak 1000x1000 to imo trzeba kilka roznych biomow zrobic a nie wszystko na trawie, moze cos takiego jak w wk2 gdzie w strone poludnia klimat sie ociepla i wyglada to kozacko
x4
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej,
Zaktualizowałem troszeczkę PCX'a. Uśmiecha się
i.imgur.com/PoMsxU7.png

Ares napisał(a):
nie no jak 1000x1000 to imo trzeba kilka roznych biomow zrobic a nie wszystko na trawie, moze cos takiego jak w wk2 gdzie w strone poludnia klimat sie ociepla i wyglada to kozacko

Pustynnych klimatów tutaj nie uświadczymy, ale jakieś zróżnicowanie chyba jest.
Na terenach wysokogórskich oraz północy nie znajdzie się za dużo złóż gliny. Wyjątkiem jest kilka miejsc, gdzie powinno być wystarczająco przestrzeni do założenia bazy.
Na południu natomiast ciężej będzie ze znalezieniem dużej ilości kamienia. W górach można spodziewać się małej ilości lokacji, gdzie da się szybko założyć bazę.

Po dyskusji na Discordzie myślę, że skuszę się na wymiary 800x800, by ułatwić sobie trochę pracę, a graczom poruszanie.

Zapraszam do dzielenia siÄ™ opiniÄ… na temat PCX'a. WyglÄ…da wystarczajÄ…co naturalnie?
Może jakiś fragment mapy wymaga dopracowania?

W międzyczasie wybadam jak można sprawnie korzystać z makromap.
 
Boldir
[AKTUALIZACJA]

Hej,
Wrzucam mały screenshot z minimapy, by pokazać jak to mniej-więcej wygląda na ten moment. Gwizda
Aktualnie pracuję w zwykłym edytorze nad poprawą tekstur oraz modyfikacją wysokości.
Niestety z Interiala pozostały brzydkie artefakty, które trzeba ręcznie poprawiać. Lepiej to wychodzi w podstawowym edytorze, ale i tu zajmuje to sporo czasu.
Mega dzięki dla Remika i Molta za konwertery.

i.imgur.com/sm62BjH.png
 
Przejdź do forum: